Õppeained ja õppesisu

Keel ja kõne

SUHTLEMINE

  • Arendame lapse suulist väljendusoskust.
  • Õpime kuulama õpetajat ja kaaslasi.
  • Harjutame oma korra ootamisoskust.
  • Harjutame lause moodustamist, küsimuste esitamist ja küsimustele vastamist.
  • Õpime jutustama pildi või etteloetud teksti põhjal

HÄÄLDAMINE JA SÕNAVARA

  • Arendame lapse lugemisoskust.
  • Õpime häälikuid kuulama. Häälikute asukohta, järjekorda ja pikkust määrama.
  • Teeme tutvust täis-, kaas- ja sulghäälikutega.
  • Tekitame huvi raamatute ja lugemise vastu.
  • Õpime sõnu, lauseid ja jutukesi lugema.

KIRJALIK KÕNE

  • Arendame lapse kirjutamisoskust.
  • Harjutame kirjutusvahendi õiget hoidu ja kirjutamist.
Matemaatika

HULGA, LOENDAMINE, ARVUD JA ARVUTAMINE

  • Õpime liitma ja lahutama 12 piires, tutvudes märkidega +, -, =.
  • Harjutamearvude võrdlemist kasutades mõisteid: „suurem kui…“, „väiksem kui…“, „võrdne“.
  • Tutvume märkide <,>, =.
  • Õpime moodustama ja võrdlema hulki kasutades mõisteid: „rohkem kui…“, „vähem kui…“, „võrdselt“ ning loendamisel teeme kindlaks elementide arvu hulgas.
  • Õpime rühmitama, võrdlema, kirjeldama ja järjestama esemeid erinevate tunnuse alusel: suurem-väiksem, paksem-õhem, pikem-lühem, kõrgem- madalam, laiem-kitsam.

SUURUSED JA MÕÕTMINE 

  • Õpime igapäevaelus kasutuses olevaid pikkusmõõte cm, m, ja km; maasimõõtu kg ja mahumõõt liiter.
  • Teeme tutvust sirgjoone ja kõverjoonega.
  • Õpime kasutama joonlauda

GEOMEETRILISED KUJUNDID

  • Õpime eristama ruumilisi kujundeidtasapinnalistest kujunditest: ring-kera,ruut-kuup, ristkülik-risttahukas, kolmnurk-püramiid.

ORIENTEERUMINE AJAS

  • Õpime ajaühikuid: järjestikused nädalapäevad ja kuud.
  • Harjutame kella tundmist (täistund)

ORIENTEERUMINE RUUMIS

  • Õpime vaatlema, võrdlema ja määrama objekti asukohta teise objekti suhtes: ees- taga, all-peal, vasakul-paremal, kohal, keskel, äärel.

Mina ja keskkond

LOODUS

  • Õpime tundma leht- ja okaspuid, põõsaid, lilli, metsa- ja aiamarju, söögi ja mürgiseeni, puu- ja köögivilju, paikseid ja rändlinde.
  • Eristame kodu- ja metsloomi lõunamaa loomadest.
  • Räägime loomade erinevatest elupaikadest, eluviisidest ja toitumisest.

TÄHTPÄEVAD, PÜHAD, KOMBED

  • Õpime kirjeldama tähtpäevi peres.
  • Teeme tutvust Eesti rahvakalendri tähtpäevade ja riiklike pühadega ning nendega seotud tegevustega.

LIIKLUS

  • Õpime valgusfoori värvide tähendust, liiklusmärke ja kuidas ohutult liigelda (helkur, turvavöö, turvatool).
  • Tutvume erinevate liiklusvahenditega ning nendega seotud turvanõuetega.

TERVISE VÄÄRTUSTAMINE

  • Õpime tervist hoidvaid tegevusi: hügieen, tervislik toitumine, kehaline aktiivsus, uni, puhkus, mäng, hea tuju, meeldivad suhted.
  • Räägime turvalisuse vajadusest ja kuidas oma keha hoida.
Kunst

VOOLIMINE JA MEISTERDAMINE

  • Arendame lapse peenmotoorikat voolides plastiliinist tunniteemaga ühilduvaid esemeid.
  • Meisterdades arendame lapse loovust ja fantaasiat.

JOONISTAMINE JA MAALIMINE

  • Teeme tutvust erinevate tehnikatega.
  • Õpime sobitama pinda kattes heledaid ja tumedaid, peeni ja jämedaid jooni.
  • Avastame värvitoonide segamisel saadud tulemusi.

REBIMINE, LÕIKAMINE JA LIIMIMINE

  • Õpime oma teose tarvis sobivaid vahendeidise leidma ja neid oma fantaasiale vastavalt kujundama.
  • Harjutame tööd kääridega ja rebimistehnikat.
Muusika ja rütmika

LAULMINE

  • Õpime laulma väljahingamisel loomuliku häälega.
  • Harjutame laulmist ilmekalt, rühmaga samas tempos

RÜTMIKA

  • Õpime väljendama meeleolu loova liikumise kaudu.
  • Harjutame liikumist ja tantsimist sünkroonis teistega.
  • Õpime väljendama emotsioone läbi muusikalise liikumise.

MUUSIKA KUULAMINE

  • Õpime väljendama loovalt muusikas kuulamisest saadud elamusi.

PILLIMÄNG

  • Teeme tutvust erinevate rütmipillidega: kõlakarp, kastanjette, triangel, kellamäng, trummid, tamburiin.
  • Õpime tundma tämbri järgi õpitud rütmipille.
  • Harjutame ühist pillimängu alustamist ja lõpetamist ning teistega musitseerimist.